Olá! Seja bem-vindo ao meu blog!

Aqui você dá as boas vindas aos seus leitores, fala sobre você e seu blog, contato:

E aqui você deixa os links de suas redes sociais, com ícones de sua preferência:

Menu

Faça um tour pelo blog ;3

Jangan Pandang Rendah !



Roy (bukan nama sebenar), dahulunya seorang yang tiada apa2 melainkan motosikal buruknya, penampilannya pun buruk, kalau perempuan tengok pun tak ingin... dia ni ada hati pada seorang perempuan yang memiliki raut wajah yang manis, tetapi cintanya di tolak, kerana mungkin kekurangan yang ada pada dirinya, dia pun tidak menyangka perempuan tersebut memaki hamunnya, dan memandang rendah pada dirinya.. lalu ia berkata-kata dalam hati " Aku tidak akan pernah menangis kerana perempuan ini".. semenjak dari kejadian itu.. dirinya begitu bersemangat, dan ingin membuktikan sesuatu yang dia pun boleh berjaya..

Beberapa tahun kemudian......


Oleh kerana tomahan serta kutukan yang dilemparkan pada dirinya,  membuatkan hatinya rasa membuak-buak dan menjadi sebagai pembakar semangat, lalu.. dia telah membuktikan pada semua orang dan pada perempuan yang pandang rendah pada dirinya juga.. yang dia telah pun berjaya dalam hidup, dia kini seorang usahawan yang berjaya.. 

P/S : tidak kira lah lelaki mahupun perempuan, janganlah kita sesekali pandang rendah kekurangan yang ada pada diri seseorang, situasi macam ni pernah terjadi di depan mata aku sendiri... aku kongsi kan kepada korang semua, untuk kita jadi kan pengajaran serta renungan bersama.. =)


                                                  CREDIT:GUITAR BURUK











1 comment:

Young Girl Dream's said...

so pengajaran nya , jgn cepat pandang rendah pd seseorang .. nilai org tu dgn mata hati :)

nielkpop

PAGEVIEWS

BLOG ARCHIVES

up